Značkový pohár HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2019 je vypsán jako podpora distributora závodních pneumatik HANKOOK jezdcům startujícím v rámci oficiálních seriálů závodů automobilových rally v ČR a SR. Účastníci, kteří se do hodnocení poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY přihlásí, mohou startovat na libovolných závodních pneumatikách HANKOOK VENTUS Z205/Z206/Z207/Z209/Z210/Z213/Z221, které v průběhu roku 2019 nakoupí od promotéra za zvýhodněných podmínek. Přihlášeným účastníkům budou během sezóny za umístění v jednotlivých závodech přidělovány body a po posledním závodě budou vyhlášeny a oceněny nejúspěšnější posádky. Podmínkou pro zařazení do hodnocení poháru je podání přihlášky a současné pořízení minimálně 4ks závodních pneumatik HANKOOK VENTUS.
Přihláška a podmínky programu Hankook Drivers: hankook_drivers-rally.pdf
24.12.2018
Promotérem poháru je distributor závodních pneumatik Hankook, firma MKR TRADING s.r.o., vystupující pod obchodní značkou MK-RACING.
Poměrně přesvědčivými vítězi HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se stali letošní vicemistři třídy 2 v MČR Martin Šikl – Petr Vilímek na Mitsubishi Lancer. Ti si sice vybrali na Rally Příbram svoji slabší chvilku, když v první etapě havarovali, ale jejich předchozích pět druhých míst ve třídě 3 jim dalo dostatečný bodový náskok, který už v posledních soutěžích nikdo nepřekonal. Naproti tomu dramatická byla až do konce situace na druhém místě. To díky svému vítězství ve třídě 8 na Rally Vsetín uhájili Petr Krajča – Jan Houšť na Renaultu Clio, kterým se letos podařil vítězný „double“, když se stali ve třídě 8 jak mistry v MČR, tak vítězi v Rallysprint sérii. K tomu přidali ještě vice-mistrovský titul v téže třídě na Slovensku. Stříbro v HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY uhájili ovšem pouze o jeden bod před drtivě spurtujícími miláčky davů Josefem a Jaroslavem Urbanovými na Škodě 130 LR. Ti vyhráli nabitou třídu 17 v Jeseníkách i ve Vsetíně, díky čemuž se rázem vyšvihli až na bronzovou příčku a i oni si tak zajistili cenu ve formě pneumatik HANKOOK zdarma. Vzhledem k tomu, jakou „drift-show“ k potěše diváků na všech soutěžích předvádějí, si nelze představit nikoho jiného, kdo by si tuto cenu zasloužil více. Navíc zvítězili ve třídě 17 i v konečném pořadí Rallysprint série. Z medailového postu, taktéž o jediný bod, sesadili legendárního a stále velmi rychlého Jindřicha Štolfu se Zdeňkem Hawlem na Roveru Metro. Ti však z toho určitě nejsou příliš smutní, protože se jim letos podařilo získat mistrovský titul v kategorii 5 v MČR-HA.
Na pátém místě shodně skončili další rychlí piloti historických vozidel. Jiří Káňa s atraktivním Fordem Sierra Cosworth a Jan Frei, který se do elitní pětky vyhoupl díky vítězství ve Vsetíně. To však získal netradičně s Ladou VFTS zapůjčenou od Martina Klika, který kromě vozu „zapůjčil“ i sám sebe, když absolvoval vsetínskou soutěž s Janem Freiem opět jako navigátor. Motor Freiovi „princezny“ Škody 130 LR totiž dodýchal už na předchozí Rally Příbram. A právě vítězstvím ve Vsetíně si Jan Frei pojistil pro sebe i svého stabilního spolujezdce Petra Šlegla mistrovský hattrick v nejobsazenější kategorii 4 v MČR-HA. Zajímavostí je, že Káňa i Frei v klasifikaci HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY nejenom že získali stejný počet bodů, ale oba shodně dokončili po třech podnicích a oba obsadili jedno první a dvě druhá místa ve své kategorii 4, čili v jejich případě nebylo možné použít ke klasifikaci žádné z těchto pomocných kritérií. Na sedmé místo poháru se díky třetímu místu v kategorii v Příbrami a čtvrtému ve Vsetíně propracovali Petr Farník – Ladislav Zuzánek se Škodou Favorit, kteří zároveň ukončují skupinu posádek na 2. -7. místě v letošní HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, které mají mezi sebou pouze minimální (nebo dokonce žádné) bodové rozestupy. Dařilo se jim i v MČR-HA, kde letos získali Farník se Zuzánkem celkový bronz v prestižní kategorii 4.
S odstupem pak následují na osmém místě Petr a Pavel Jurečkovi s historickým Subaru Impreza, devátí jsou letošní dvojití vicemistři třídy 8 v MČR i v Rallysprint sérii Jiří Pohlídal – Vladimír Machoň na Renaultu Clio. Elitní desítku uzavírá další mladý talentovaný objev letošní sezony a vítěz třídy 11 v Rallysprint sérii Tomáš Uher na dieselové Škodě Fabia RS, navigovaný Markétou Kuderovou.
Ve svých třídách a kategoriích se výrazně dařilo i většině jezdců, kteří obsadili v HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY příčky ve druhé desítce. Dvanáctí Jan a Aleš Hodoušovi (Škoda Fabia RS) jsou vicemistři MČR ve třídě 11, třináctí Bohumír Svoboda ml. – Zbyněk Soběhart na pohledné Škodě 1000 MB zase letos s přesvědčivým náskokem zvítězili v MČR-HA v kategorii 2. To samé se podařilo celkovým vítězům kategorie 3 MČR-HA, šestnáctému Petru Němcovi s Janem Mikulíkem. Patnáctí Marek Štuksa s Ondřejem Novákem se svým Favoritem zase obsadili třetí příčku v MČR-HA v kategorii 5 a osmnáctí Martin Černý – Jaroslav Krajča se s krásnou Ladou VFTS stali vítězi třídy 18 v Rallysprint sérii (byť v HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY paradoxně lépe zabodovali v rámci klasifikace kategorie 4 MČR-HA, protože zde byl větší počet účastníků, a kde také dvakrát zasáhli i do bojů na špičce celkového pořadí MČR-HA). Zajímavostí je na šestnáctém místě česká (nejen) formulová legenda Tomáš Enge a také to, že až dvacáté místo patří Miroslavu Jakešovi s Petrem Machů. Ti sice předvedli úžasný boj o třetí příčku na Barum Rally s Danim Sordem, ale většinu sezony absolvovali ještě v jejich vysloužilé Fabii S2000. Ta už nebyla proti smečce vozů R5 příliš konkurenceschopná, takže i přes pěkné výkony vycházela posádka na soutěžích s rychlým profilem tratí, hrkajíce v omezovači otáček, bodově naprázdno.
„Z výčtu úspěchů výše je více než evidentní, že jezdci na pneumatikách HANKOOK letos promlouvali do výsledků MČR, RSS a MČR-HA velmi výrazně, což nás samozřejmě velmi těší. Obzvláště to platí v MČR-HA, kde účastníci HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY obsadili celková první místa dokonce ve čtyřech z pěti vypsaných kategorií, které jsou zároveň těmi nejobsazovanějšími! Velkou radost máme i z nadějných výsledků jezdců startujících na pneumatikách HANKOOK premiérově na vozech nejrychlejší kategorie R5,“ hodnotí letošní úspěšnou sezonu Martin Kamiš, zástupce promotéra poháru, společnosti MK-RACING.
Konečné pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2018 (první dvacítka): | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Martin Šikl – Petr Vilímek | Mitsubishi Lancer Evo IX | 3 | MČR | 34 bodů |
2. | Petr Krajča – Jan Houšť | Renault Clio Sport | 8 | RSS | 31 bodů |
3. | Josef Urban – Jaroslav Urban | Škoda 130 LR | 17 | RSS | 30 bodů |
4. | Jindřich Štolfa – Z. Hawel/M. Krčmář | Rover Metro GTI | 5 | MČR-HA | 29 bodů |
5. | Jiří Káňa – Ivo Vybíral | Ford Sierra Cosworth | 4 | MČR-HA | 29 bodů |
6. | Jan Frei – Petr Šlegl/Martin Klik | Škoda 130 LR/Lada VFTS | 4 | MČR-HA | 29 bodů |
7. | Petr Farník – Ladislav Zuzánek | Škoda Favorit 136L | 4 | MČR-HA | 28 bodů |
8. | Petr Jurečka – Pavel Jurečka | Subaru Impreza 555 | 4 | MČR-HA | 25 bodů |
9. | Jiří Pohlídal jun. – Vladimír Machoň | Renault Clio Sport | 8 | RSS | 24 bodů |
10. | Tomáš Uher – Markéta Kuderová | Škoda Fabia RS | 11 | RSS | 22 bodů |
11. | Petr Michálek – Roman Maryška | Suzuki Swift | 4 | MČR-HA | 21 bodů |
12. | Jan Hodouš – Aleš Hodouš | Škoda Fabia RS | 11 | MČR | 19 bodů |
13. | Bohumír Svoboda – Zbyněk Soběhart | Škoda 1000 MB | 2 | MČR-HA | 19 bodů |
14. | Petr Hrobský – Dalibor Štěpán | Mitsubishi Lancer Evo IX | 3 | MČR | 19 bodů |
15. | Marek Štuksa – Ondřej Novák | Škoda Favorit 136L | 5 | MČR-HA | 18 bodů |
16. | Tomáš Enge – Lucie Engová | Škoda 130 LR | 4 | MČR-HA | 17 bodů |
17. | Petr Němec – Jan Mikulík | Lada VAZ 21011 MTX | 3 | MČR-HA | 16 bodů |
18. | Martin Černý – Jaroslav Krajča | Lada VFTS | 4 | MČR-HA | 16 bodů |
19. | Martin Hrachovec – Illéšová Hana | Škoda 130 RS | 17 | RSS | 16 bodů |
20. | Miroslav Jakeš – Petr Machů | Škoda Fabia S2000/R5 | 2 | MČR | 14 bodů |
Celkem bylo v letošní HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY opět klasifikováno více než padesát jezdců převážně z České republiky, doplněných také o slovenské posádky. V bodovém hodnocení poháru je zohledněn i počet účastníků startujících ve třídě či kategorii (HA). Plný počet bodů tak získávají pouze posádky, jejichž třída či kategorie má v daném závodě 10 a více účastníků. Pokud jich startuje v daném závodě méně, bodové ohodnocení se postupně snižuje. Výsledky proto zpravidla dobře odrážejí reálnou hodnotu sportovních výkonů posádky během celé sezony, ale samozřejmě i spolehlivost.
Nejlepší tři posádky konečného pořadí získávají věcné ceny v podobě sad závodních pneumatik HANKOOK v rozměru a typu odpovídajících jejich vozidlu v celkové hodnotě přibližně 100.000 Kč. Ceny věnuje promotér soutěže a zároveň distributor pneumatik, společnost MK-RACING, a vítězné posádky se o ně podělí takto: 1. místo – 8 ks pneu, 2. místo – 4 ks pneu, 3. místo – 2 ks pneu.